Dante
Ilahi Komedya
Paradiso
Kanto 7
Çeviri ve Yorumlar
Elif Mat
Kudus deki Kıyamet Klisesi The Church of Holy Sepulchere Hazreti Isa nın çarmıha gerildiği yer olarak biliniyor
Hosanna, sanctus Deus sabaoth,
superillustrans claritate tua
felices ignes horum malacoth!”
superillustrans claritate tua
felices ignes horum malacoth!”
Justinyen ve etrafindakiler ,
Kendi müzikleri eşliğinde,
Şarkılar söyleyerek, dans ederek gözden kayboldular.
Hayretler içinde kalmıştım;
Içimden bir ses “durma;
yanındaki güzel hanıma sor” diyordu
Soramadım, başımı önüme eğdim;
Beatrice anladı, gülümsedi;
“İntikamın,
intikamı niye cezalandırılıyor?“ diyorsun, değil mi?“ dedi
Doğmamış adam (yani
Adem)
Hem kendisini hem
kendinden sonra gelenleri günaha soktu;
Bundan dolayı cezalı
kaldılar yüzyıllarca;
Ta ki Kelimetullah dünyaya gelene kadar.
Ona yapılan insani
yönü içindir.
Allahın izniyle
olmuştur.
O yapılandan yer
sarsılmış; gök açılmıştır.
(çarmıha gerilme hadisesi)
Bu yapılanın
intikamı da ilahi adalet tarafından takdir edilmiştir.
(Romalıların Kudüs‘ ü yerle bir etmeleri)
Gene de aklında
sorular var;
Kafan karmakarışık,
düşünce üstüne düşünce,
düğüm üzerine düğüm,
Ne dediğimi anladın
ama Tanrı‘ nın bizim kurtuluşumuz için
niye böyle bir kadar yazdığını merak ediyorsun.
Aşk ateşinde pişmeden herkes sırf akıl yoluyla bunları
anlayamaz.
Bu sonsuza kadar bir
iyilik yolu açtı bize;
Tanrının iyilik
mührü bir defa vurulunca, bir daha yokolmaz; silinmez artık.
Bu iyilikle Tanrıya
daha çok yaklaştık.
Günah insanın
özgürlüğünü hükümsüz hale getirir.
Tanrı‘ dan
uzaklaştırır.
Asaleti kalmaz,
Nuru söner.
Günah ruhunda boşluk
bırakır.
Onun yerini iyi
amellerle doldurursa tekrar saygınlığına kavuşabilir.
Kötülükten uzak
durur.
Kurtuluşun yolu Allahın
merhamet etmesiyle affı ile olur.
Bazan de kişinin
cezasını çekmesi; kefaretini ödemesi gerekir.
Insanın itaatsizlik
ederek varmak istediği nokta o kadar yüksekti ki;
Ne yaparsa yapsın,
nasıl kefaret öderse ödesin,
tek başına kendi gayretiyle kurtuluşa erişemez.
Onun için böyle takdir edilmiş;
Sen gene de diyorsun ki;
su
var ateş var hava var toprak var;
Bunların hiç bir zaman bozulmaması
lazımdı.
Bütün herşey maddeden yaratılmıştır.
Sana Tanrı tarafından ruh üflenmiştir.
İyiliğin merkezinden üflenen ruh
dolayısıyla
Hep geri Tanrıya, o ilahi aşka dönmek
istersin.
Bunu hatırla tekrar dirildiğinde;
Bedeninin de Havva Anamız ve Adem
babamızla
aynı malzemeden yapılmış olduğunu da hatırla…
Hosanna." "Hosanna holy God
of Sabaoth, abundantly illumining
with thy brightness the blessed fires
of these kingdoms."]
Christ Lamenting over Jerusalem 1846 Sır Charles Lock Eastlake
Tate Museum
Hazreti Isa Kudus' un başına gelecekleri bildiriyor
This picture was inspired by lines from the New Testament, including verses 37 and 38 from St Matthew's gospel, in which Christ foretells the destruction of Jerusalem:
'O Jerusalem, Jerusalem, thou that killest the prophets,
and stonest them which are sent unto thee, how often
would I have gathered thy children together, even as a
hen gathereth her chickens under her wings, and ye
would not! Behold, your house is left unto you desolate'.
Eastlake incorporates a number of symbols which directly allude to Christ's prophecy. For example, the axe in the tree foreshadows Jerusalem's fall, while the shepherd carrying a sheep symbolises Christ as the good shepherd.
'O Jerusalem, Jerusalem, thou that killest the prophets,
and stonest them which are sent unto thee, how often
would I have gathered thy children together, even as a
hen gathereth her chickens under her wings, and ye
would not! Behold, your house is left unto you desolate'.
Eastlake incorporates a number of symbols which directly allude to Christ's prophecy. For example, the axe in the tree foreshadows Jerusalem's fall, while the shepherd carrying a sheep symbolises Christ as the good shepherd.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder