28 Eylül 2018 Cuma

Önce söz vardı

Cennet

Kanto 7
Yorum



Bu son okuduğumuz kanto Hazretı Isa ıle ilgiliydi Kendisi için Word of God -Kelimetullah sıfatı kullanılmıştı.
Kuran da da üç yerde Hazreti Isa için bu sıfat kullanılıyor.
Ali Imran 39 ve 45. ayetler Nisa Suresi 171. ayet

Ali İmran Suresi


39
Zekeriya mabedde namaz kılarken melekler ona, “Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, efendi, nefsine hâkim ve salihlerden bir peygamber olarak Yahya’yı müjdeler” diye seslendiler.
40
Zekeriya, “Ey Rabbim! Bana ihtiyarlık gelip çatmış iken ve karım da kısır iken benim nasıl çocuğum olabilir?” dedi. Allah, “Öyledir, ama Allah dilediğini yapar” dedi.
41
Zekeriya, “Rabbim! (çocuğum olacağına dair) bana bir alâmet ver” dedi. Allah da şöyle dedi: “Senin için alâmet, insanlarla üç gün konuşamaman, ancak işaretleşebilmendir. Ayrıca Rabbini çok an, sabah akşam tesbih et.”
42
 Hani melekler, “Ey Meryem! Allah, seni seçti. Seni tertemiz yaptı ve seni dünya kadınlarına üstün kıldı.”
43
“Ey Meryem! Rabbine divan dur. Secde et ve (O’nun huzurunda) rükû edenlerle beraber rükû et” demişlerdi.
44
Ey Muhammed!) Bunlar sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Meryem’i kim himayesine alıp koruyacak diye kalemlerini (kur’a için) atarlarken sen yanlarında değildin. (Bu konuda) tartışırlarken de yanlarında değildin.
45
Hani melekler şöyle demişti: “Ey Meryem! Allah, seni kendi tarafından bir kelime ile müjdeliyor ki, adı Meryem oğlu İsa Mesih’tir. Dünyada da, ahirette de itibarlı ve Allah’a çok yakın olanlardandır.”
46
“O, beşikte de, yetişkin çağında da insanlarla konuşacak, salihlerden olacaktır.”
47
(Meryem), “Ey Rabbim! Bana bir beşer dokunmamışken benim nasıl çocuğum olur?” dedi. Allah, “Öyle ama, Allah dilediğini yaratır. O, bir şeyin olmasını dilediğinde ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir” dedi.
48
Ve Allah ona kitabı, hikmeti, Tevrat ve İncil’i öğretecek.
49
Allah, onu İsrailoğullarına bir Peygamber olarak gönderecek (ve o da onlara şöyle diyecek): “Şüphesiz ben size Rabbinizden bir mucize getirdim. Ben çamurdan kuş şeklinde bir şey yapar, ona üflerim. O da Allah’ın izniyle hemen kuş oluverir. Körü ve alacalıyı iyileştiririm ve Allah’ın izniyle ölüleri diriltirim. Evlerinizde ne yiyip ne biriktirdiğinizi size haber veririm. Eğer mü’minler iseniz bunda sizin için elbette bir ibret vardır.”
50
“Benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl kılmak için gönderildim ve Rabbiniz tarafından size bir mucize de getirdim. Artık Allah’a karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin.”
51
“Şüphesiz Allah, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir. Öyleyse O’na ibadet edin. İşte bu, doğru yoldur.”
52
 İsa, onların inkârlarını sezince, “Allah yolunda yardımcılarım kim?” dedi. Havariler, “Biziz Allah yolunun yardımcıları. Allah’a iman ettik. Şahit ol, biz müslümanlarız” dediler.

53
Rabbimiz! Senin indirdiğine iman ettik ve Peygamber’e uyduk. Artık bizi (hakikate) şahitlik edenlerle beraber yaz.”


54
Onlar tuzak kurdular. Allah da tuzak kurdu. Allah, tuzak kuranların en hayırlısıdır.
55
 Hani Allah şöyle buyurmuştu: “Ey İsa! Şüphesiz, senin hayatına ben son vereceğim. Seni kendime yükselteceğim. Seni inkâr edenlerden kurtararak temizleyeceğim ve sana uyanları kıyamete kadar küfre sapanların üstünde tutacağım. Sonra dönüşünüz yalnızca banadır. Ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim.”

Nisa Suresi
171
 Ey Kitab ehli! Dininizde sınırları aşmayın ve Allah hakkında ancak hakkı söyleyin. Meryem oğlu İsa Mesih, ancak Allah’ın peygamberi, Meryem’e ulaştırdığı (emriyle onda var ettiği) kelimesi ve kendisinden bir ruhtur. Öyleyse Allah’a ve peygamberlerine iman edin, “(Allah) üçtür” demeyin. Kendi iyiliğiniz için buna son verin. Allah, ancak bir tek ilâhtır. O, çocuk sahibi olmaktan uzaktır. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey O’nundur. Vekil olarak Allah yeter.
156.157
156-157) Bir de inkârlarından ve Meryem’e büyük bir iftira atmalarından ve “Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” demelerinden dolayı kalplerini mühürledik. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Fakat onlara öyle gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler. O hususta hiçbir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler.
158
Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.



Başta hiç bir şey yokken Allah' ın" kün" ol emriyle kainat yaratılıyor. Hazreti Isa' da babasız doğduğu için o da doğrudan Allahın kün emriyle yaratılmış.
Hrıstıyan aleminde geçmiş çağlarda -bu Allah'ın kelimesi sıfatını taşıması nedeniyle- ilk yaratılanlardan olduğuna inanılmış Konstantıne' ın topladığı  Iznik Konsülünde de bunlar tartısılmış.
Bazısının inancına göre diğer herşeyden evvel bu kün emriyle Hazreti Isa yaratıldı.
Iznik Konsulunun toplandığı Kilise

Baba, oğul, kutsal Ruh (teslis) inancının ötesinde, Hazreti Isa 'ya haşa -Tanrılık vasfı- izafe etmişler.
Bu kantoda büyük bir kafa karısıklığını görüyoruz aslında/
Önce Hazreti Adem' in Cennetten kovulmasını" ilk günah" olarak görüyorlar; buna karşılık
Hazrei Isa' nın çarmıha gerilmesini " insan yönüyle bu günahın kefaretini ödedi artık bundan sonra Hazreti Isa' ya ınanan ve vaftiz olan kim varsa Cehennemden kurtulacak; hrıstıyan olarak ölecek" diyorlar Yalnız o zamanlarda değil şimdi de "o bizim günahlarımız için öldü" diyorlar.
Ondan sonra, " Peki Allah' ın oğluysa gerçekten, Allah nasıl oldu da onun bu eziyeti çekmesine müsade etti?" diyorlar
Islamı düşünceye göre yukarıdaki ayetlerde "ölmedi göğe yükseltildi"diyor Kuran. " Onlara öyle gösterildi" diyor.
 Hakikaten bazı tarihçilerin incelemesine göre insanlar yaklaştırılmamış uzaktan üç kişinin çarmıha gerildiğini görmüşler; bir müddet sonra da indirilmiş. Her sene Noel zamanı televizyonda bazı programlar oluyor bu konuda.
Dante  daha sonra "serbest ırade" konusuna geliyor. "O anda Yahudilerin ıradesi Allahın iradesiyle aynıydı" diyor. "Allah istemese yapamazlardı" demek istiyor.
Sonra da çarmıha germe hadisesinin "intikamının" Romalılar tarafından alınmasından bahsediyor.
 MS 70 yılında Romalı askerlerin Kudus' u isgal etmesini anlatıyor.
Burada da Roma Hazreti Isa' nın intikamını almak için gelmiyor. Kudus' u kendilerine bağlamak için geliyor ama Dante' nin anlayışına göre Allah onları araç olarak kullanıyor
(Kuran'da da öyle anlatılıyor.)





Bu konuda Isra suresine bakmak lazım:

1
Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed'i) bir gece Mescid-i Haram'dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa'ya götüren Allah'ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz o, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir. 
2
Mûsâ'ya Kitab'ı (Tevrat'ı) verdik ve onu, "Benden başkasını vekil edinmeyin" diyerek, İsrailoğullarına bir rehber yaptık. 
 3
Ey kendilerini Nûh ile birlikte (gemide) taşıdığımız kimselerin çocukları! Gerçek şu ki, o çok şükreden bir kuldu. 
4
 Biz, Kitap'ta (Tevrat'ta) İsrailoğullarına, "Yeryüzünde muhakkak iki defa bozgunculuk yapacaksınız ve büyük bir kibre kapılarak böbürleneceksiniz" diye hükmettik.
5
Nihayet bu iki bozgunculuktan ilkinin zamanı gelince (sizi cezalandırmak için) üzerinize, pek güçlü olan birtakım kullarımızı gönderdik. Onlar evlerinizin arasına kadar sokuldular. Bu, herhâlde yerine gelmesi gereken bir va'd idi.
6
 Sonra onlara karşı size tekrar egemenlik verdik. Mallar ve çocuklarla sizi güçlendirdik; sayınızı daha da çoğalttık.
7
 İyilik ederseniz kendinize iyilik etmiş olursunuz, kötülük yaparsanız yine kendinize yapmış olursunuz. İkinci bozgunculuğun zamanı gelince, yüzünüzü kara etsinler, daha önce girdikleri gibi yine mescide (Beyt-i Makdis'e) girsinler ve ellerine geçirdikleri her şeyi yerle bir etsinler diye (üzerinize yine düşmanlarınızı gönderdik.) 

Tarihte bilinen iki büyük saldırı var Kudüs' teki tapınağa:

Birincisi MÖ 586 Babil Hükümdarı Nebukadzenar' ın saldırısı
İkincisi MS 70 yılında Romalıların saldırısı.

Bir diğer önemli olayda Kral Herod'un Yahya peygamberi öldürtmesi Hazreti Isa döneminde.

Kuran' da anlatılan hadiselerde yer ve zaman belirtilmiyor herkese örnek olması için anlatılıyor.

Nebukadzenar Babil' in asma bahçelerini yaptırırken
Rene- Antuan Huoasse 1676


Yuhanna Incili
Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve Söz Tanrı’ydı. 2 Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi. 3 Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı. 4 Yaşam O’ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. 5 Işık karanlıkta parlar. Karanlık onu alt edemedi.
 
6 Tanrı’nın gönderdiği Yahya adlı bir adam ortaya çıktı. 7 Tanıklık amacıyla, ışığa tanıklık etsin ve herkes onun aracılığıyla iman etsin diye geldi. 8 Kendisi ışık değildi, ama ışığa tanıklık etmeye geldi. 9 Dünyaya gelen, her insanı aydınlatan gerçek ışık vardı. 10 O, dünyadaydı, dünya O’nun aracılığıyla var oldu, ama dünya O’nu tanımadı. 11 Kendi yurduna geldi, ama kendi halkı O’nu kabul etmedi. 12 Kendisini kabul edip adına iman edenlerin hepsine Tanrı’nın çocukları olma hakkını verdi. 13 Onlar ne kandan, ne beden ne de insan isteğinden doğdular; tersine, Tanrı’dan doğdular.
 
14 Söz, insan olup aramızda yaşadı. O’nun yüceliğini –Baba’dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul’un yüceliğini– gördük. 15 Yahya O’na tanıklık etti. Yüksek sesle şöyle dedi: “ ‘Benden sonra gelen benden üstündür. Çünkü O benden önce vardı’ diye sözünü ettiğim kişi budur.”
 
16 Nitekim hepimiz O’nun doluluğundan lütuf üzerine lütuf aldık. 17 Kutsal Yasa Musa aracılığıyla verildi, ama lütuf ve gerçek İsa Mesih aracılığıyla geldi. 18 Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O’nu tanıttı.





1 yorum: