11 Ağustos 2021 Çarşamba

Paylaşmak

 Hiciv

Elif Mat



“Paylaş bakalım pastayı” dedi Mafya babası. “Hep bana, hep bana yok! Madem çöktünüz marinaya biz de görelim kârdan bir parça! En iyisi bu.”

“Bana mı diyorsun? Dağıtırım burayı, batırırım dünyanızı” dedi Derin Mehmet. “Bak ben ne için çalışıp duruyorum. Binali gibi ben de minik yavrumu beslemeye uğraşıyorum. Ne istiyorsun bizim ekmeğimizden, ıstakozumuzdan, yatımızdan katımızdan, toz paramızdan?”

“Ulan, ne doymaz minik yavrularınız varmış sizin? Latin Amerika’dan gemilerle esrar geldi, kokain geldi, pudra şekeri, kağıt helva Araplara sattınız gene yetmedi size. Kıbrıs, mıbrıs size çalışıyor. Olmadı bir de kırmızı pabuç getirip satın. Malum Arap’ın derdi kırmızı pabuç”

“O eskidendi, modası geçti. Arap’ın derdi kırmızı pabuç derlerdi. Şimdi yüksek ökçe, üstü değil tabanı kırmızı istiyorlar, İtalyan malı.”

“Oldu, onu da İtalya’dan getirt bari, bir gemi”

“Ulan sen benle alay mı ediyorsun?” dedi yerinden zor kalkarak. “Eskiden pek çeviktim, şimdi göbek ağır geliyor kalkamıyorum. Yoksa fırlayıp gözüne yumruğu çakmıştım, bu kadar konuşturmazdım seni.” Dedi ağır Mehmet.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder