24 Nisan 2016 Pazar

Gulumse / Smile by Kemal Burkay

GÜLÜMSE

Hadi gülümse bulutlar gitsin
İşçiler iyi çalışsın, gülümse
Yoksa ben nasıl yenilenirim
Belki şehre bir film gelir
Bir güzel orman olur yazılarda
İklim değişir, Akdeniz olur, gülümse.

Sazlarım vardı, ırmaklarım vardı çok
Çakıltaşlarım vardı benim
Ama sen başkasın anlıyor musun
Tut ki karnım acıktı, anneme küstüm
Tüm şehir bana küskün
Bir kedim bile yok anlıyor musun

İklim değişir, Akdeniz olur, gülümse

Kemal Burkay



Smile,  so the clouds go away,
Workers work happily,
Otherwise how can I be refreshed?
Maybe we’ll see a movie…
Maybe there will be a ‘forest’ in the writings…
The season will change;
It will turn Mediterranean
Come on smile!
I had musical instruments;
I had pebbles;
But you are different.
Do you understand?
Say I am hungry;  I am cross with my mother;
Say whole town is cross with me.
I don’t even have a cat!
Do you understand?
The season will change;
It will turn Mediterranean
Come on smile...
Kemal Burkay
Translation: Elif Mat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder