22 Ocak 2019 Salı

Kehanet




Phaethon’ un annesi Clymene’ ye koşup
 şüphesini sorması gibi;
Ben de Beatrice' e ve o Kutsal Işık'a koşuyordum.
"Gönlünün arzusunu söyle" dedi Beatrice.
"Ruhunda olanı görelim;
Aslında biliyoruz, senin söylemene gerek yok  
ama, yine de kendi ağzınla susuzluğunu beyan edersen,
Senin kabin doldurulacaktir burada."
"Benim kökenim" diye hitap ettim  Büyükbabama;
"Siz çıkmış olduğunuz yüksek mertebeden,
 hem geçmişi hem geleceği görebiliyorsunuz
Bana söyleyin o zaman;
Virgil' le beraberken hem tırmanışta ( Araf 'ta)
Hem de ızdırap vadisine  inişte;( Cehennem' de)
 bana geleceğimden haber verenler oldu;
Acı şeyler söylediler.
"Kaderin sillesini yedim, bir kaç kere ama kendimi 'yere sağlam basıyor' sanıyorum.
Şimdi siz söyleyin,  gelecek ne getirecek bana?
Ne olacağını önceden bilirsek,
 biraz hazırlıklı olabiliriz alacağımız darbeye."
Verona

"Irmaktan aşağıya doğru yol almakta olan gemiyi
insanlar kıyıdan seyreder ama
Gemi seyredenlerin sayesinde  gitmemektedir.
Biz de, buradan geleceği görebiliyoruz
 ama ne olacağı bizim elimizde değildir" dedi büyükbaba.
"Kaderinde ne yazıyorsa o' dur.
Sana neler olacağını görebiliyorum şu anda.
Hippolytus Atina’ yı- üvey anne- yüzünden terk etmişti.
Sen de Floransa’ dan ayrılmak zorunda kalacaksın.
Senin Floransa' dan sürgün edilmen için gerekli karar
yazılmıştır.
Hazreti Isa' nın hergün, alınıp-satıldığı yerden çıkmıştır. 
(Papalıktan)
Papa Boniface

Gene suç- suçtan asıl zarar görene- yüklenecektir.
Iftira atılacaktır.
Ama intikamı alınacaktır.
En çok sevdiklerini bırakacaksın;
Sürgünün ilk acısı budur.
Başkasının ekmeğinin ne kadar acı,
ne kadar tuzlu olduğunu göreceksin.
Başkasının merdiveninden inip- çıkmanın
 zorluğunu da.
Bu   yola beraber yuvarlandığın kişilerin kurnazlığı,
 içten pazarlılığı  da cabası.
Sana karşı deli gibi  davranacaklar;
 kıymet bilmeyecekler, küfürbaz olacaklar.
Ama sonradan senin değil, onların başı öne eğilecek.
Utançtan kıpkırmızı olacaklar.
Senin yalnız olman, onlara karışmaman en iyisidir bu dönemde.
Tek kişilik bir parti!
İlk durağın, ineceğin ilk han, ilk koruyucun onurlu Lombard' ın evi olacak.

(Verona Dükü Scaligeri)


Merdivenlerin başında,  kutsal kartal olan ev.
Sana o kadar iyi ev sahipliği yapacak ki; sen sormadan verecek ihtiyaçlarını.
Ötekiler sorunca verecek.
Onun yanında, doğumunda bu kuvvetli yıldızın (Marsın) 
etkisini almış olanla da tanışacaksın.
(Francesco Can Grande- Verona Dük'ünün oğlu)
Yaptıklarıyla tanınacak;
Şimdi kimse tanımıyor çünkü yaşı genç
Sonradan çok çalışacak
Cömertliğyle meşhur olacak
Düşmanları bile 'hakkını' verecek.
Ona güven, onun hediyeleri değişime yol açacak;
Zengin fakir yer değiştirecek.
Söylediklerimi aklında tut; ama sır olarak sakla; kimseye söyleme.
Komşularını kıskanma; onların cezalandırıldığını görecek kadar uzun yaşayacaksın."
Palazzo Cangrande Verona

"Şimdi çok iyi anladım dedim
  Zaman -bana bir sille atmak için- hızlandı.
Benim için geleceği görüp hazırlanmak iyi olacak
Sevdiklerimden ayrılacağım ama dizelerimle,
Sonra gelecek olanlara yakın olacağım.
Cehennem kuyusundan çıkıpta, kutsal dağı tırmandığımda,
 güzel hanımla karşılaştım.
Onunla beraber buralara geldim.
Cennet' te yıldızdan yıldıza gittim.
Gerçeği söylemek bazan acıdır ama
Gerçeğin dostu olmazsam ,
sonra gelecek olanlarla bağ kuramam.
Onların dünyasında yaşayamam."
Işık, güneşe tutulmuş, altın bir ayna gibi parıldadı, ve cevap verdi:
"Kararmış vijdanlar, senin anlattıklarını sert bulabilir;
Kendi yaptıklarından, veya başkasının günahından, utanç duyabilir.
Ama sen doğruları anlat;
Gerekiyorsa, yaraları kaşı;
Acı ilaç gibi sözlerin, 
önce ağızlarını yaksa da, sonradan ruhlarına şifa verecektir.
Ruzgar-en sert- tepelerde eser,
-En sert- darbeyi zirveye vurur,
Bu onur da sana yeter,
Bu yükseklerde; tırmandığın dağda ve indiğin çukurda
sana gösterilen kimseler,
Ölümlüler dünyasında tanınır,  bilinir
Senin bu yükselen çığlığın;
 en yüksek tepeye vuran rüzgar gibidir- en şiddetlisidir.
Ama göreceksin, bu sözlerin sana onur katacak.

Okuyucunun inanması için görebilmesi lazım çok gölgede kalan
Gizlide kalan konuları bilemez anlayamaz
İnsan bilmediği argumanı da destekleyemez."

Soave Kalesi

 Bakara Suresi
 155 Yemin olsun ki sizi korku, açlık; mallardan-canlardan-meyvalardan eksiltme türünden bir şeyle mutlaka imtihan edeceğiz. Sabredenlere müjdele.)
156  Onlara bir ıstırap gelip çattığında şöyle derler: "Biz Allah içiniz ve sonunda O'na dönüp gideceğiz."
157  İşte böyleleri üzerine Rablerinden selamlar, bereketler var, bir rahmet var. İşte bunlardır iyiye ve güzele ermiş olanlar.)

Cennet
Kanto 17
#Dante
Ilahi Komedya
Çeviri: Elif Mat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder