15 Ocak 2019 Salı

Mars'a Çıkış


Dediler ki: "Biz, bir yığın kemik olduğumuz, un-ufak hale geldiğimiz zaman mı, gerçekten biz o zaman mı yeni bir yaratılışla diriltileceğiz?"
Isra Suresi 49. ayet

Yuvarlak bir kaptaki suyun, merkezden kenara,
 kenardan merkeze hareketı gibiydi.
Aziz Thomas’ ın konuşması bitince birden anladım;
Beatrıce’ in konuşmasıyla Thomas’ ınki arasında benzerlik vardı.
Onunki bitince Beatrice sevinerek konuşmaya başladı:
“Henüz sana söylemedi;
Ne konuşarak, ne de düşüncelerinde,
Ama yakında merak ettiğin bir başka şeyi de açıklayacak;
Ruhundaki bu ışık hep seninle kalacak.
Bir dahaki gelişinde de göreceksin bu ışığı ve zarar görmeyeceksin"
Dans eden, ilahı söyleyen ruhlar,
 Beatrice' in bu arzusunu duyunca daha da neşelendiler;
Daha da güzel şarkılar söylemeye başladılar.
Dünyada biri öldüğünde ağlayanlar,
Orada olmamızı dileyenler, buradaki rahmeti görmeliler!
Üç kere söyleniyordu şarkılar;
Bütün güzelliklerin ödülüydü bu melodiler.
Guitar player- Vermeer

Bu halkaların içerisinde en kutsal sesi duydum,
(Hazreti Süleyman'in sesi)
Belki de Meryem Ana'ya müjdeyi verirken,
O meleğin tatlı sesi de böyleydi.
Cennet'teki şenlikler devam ederken;
Bizden etrafımıza sevgi yayılıyordu,
"Parıltısı azmimizdendir.
Azmimiz vizyonumuz'dandır.
O vizyon ki herkesin değeri, yeteneği miktarıncadır.
Beden, yeniden kutsandığında, övüldüğünde, yine bizim elbisemiz olur.
O zaman şahsımız tamamlanmış olur işte.
Daha mutlu olur, daha çok mutluluk veririz.
Tanrının üzerimizdeki lutfu- nuru artar.
O ışık bizim onu daha iyi görmemizi sağlar.
Görüşümüz artınca, azmimiz de artar.
O azim etrafı hepten parlatır.
Kömür ateşe dönüşür ama ateşin parlaklığında kaybolur, görünmez olur,
Ama yanmaya devam eder.
Bedenlerimize tekrar kavuşunca parlaklığımızda artar
O ışık bizi yormaz.
Bütün bedenimiz yeni zevklere hazır olur."
Diğer ruhlar hemen "Amin" dediler bu söze;
Bedenlerine kavuşmayı sabırsızlıkla bekliyorlardı.
Sadece kendileri için değil, anne babaları ve bütün sevdikleri de
yeniden bedenlensinler diye beklemekteydiler.

Aaa, bak ışık kırmızılaştı daha da parladı ufukta!
Akşam oluyordu ufuktaki renkler gerçekti ama gerçek gibi değildi
İki halkanın etrafına başka ruhlar da geliyordu sanki
Kutsal Ruhun parıltısı ne kadar hızla yaklaşıyordu
Beatrice gülümsedi;
Belki de bu görüntüler hatıralarımızdandı
Tekrar semalara baktığımda, güzel hanımımla beraber;
 daha üst bir gezegene yükseltilmekte olduğumuzu  anladım
Bu Mars kırmızısıydı bildiğimiz kızıllığının çok ötesinde
Bütün kalbimle ve o ortak dille varlığımı Tanrıya sundum
Kendimi kurban etmek istediğimde,
 isteğimin hayırlı olduğu ve kabul edildiğini anladım
Tanrıya bu ışık için şükrettim.
Bu görüntü karşısında bilgeler bile şaşırdı;
Marsın kızıllığı içerisinde haç belirdi.
Dali- Paradiso 14


Haç üzerindeki Isa görüntüsü karşımızdaydı
Anlatılamayacak bir görüntüydü
Eline haçı alıp Hazreti Isa' yı takip edenler,
 benim bu sahneyi anlatamayışımı anlayacaktır.
Zira bu görüntü nefesimi kesti;
Haçın kolları arasında ve baştan aşağı çeşit çeşit ışıklar yanmaktaydı;
Birbirinin üzerinden geçiyordu ışık hüzmeleri.
Lady with a harp -Thomas Sully

Harpten veya violadan yayılan melodiler gibi,
 bu ışıklar da bir ahenk yayıyordu.
Neydi bilmiyorum ama
O melodi beni içine aldı.
Övgü vardı;
"Kalk!" diyordu;
"Fethet!"
Duyuyordum, ama manasına hakim olamıyordum;
Hiç bir şey beni böylesine etkisi altına almamıştı bu güne kadar.
Daha dönüpte bana barış getiren güzel gözlere bakamaıştım.
Her güzellikten sonra, dönüp Beatrice' e bakmış; heyecanımı onunla paylaşmıştım;
ama şimdi, işte dönüp bakamamıştım.
Onun güzelliği, yukarı çıktıkça daha da mükemmelleşiyordu aslında.


The virgin and the child Francesco Francia- detail Hermitage museum

Kanto 14
Cennet
Dante 
Ilahi Komedya
Çeviri: Elif Mat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder