21 Haziran 2020 Pazar

Chicago


Dünyanın domuz kasabı, 
Sanayicisi,


Buğday Deposu,

Demiryolu Sahibi, Memleketin Baş Nakliyatçısı

 Fırtınalı, Kavgacı, İriyarı

Geniş Omuzluların Şehri:

Senin kötü olduğunu söylediler, inanırım, boyalı kadınların 

lambaların altında çiftçi delikanlılarını tavladıklarını gördüm,




Düzenbaz olduğunu söylediler, cevabım:

Evet doğru, serserilerin adam öldürdüğünü, 

sonra yeniden öldürmek için serbest bırakıldıklarını gördüm.



Acımasız olduğunu söylediler; cevabım:

Kadınların ve çocukların yüzünde korkunç açlığı gördüm.

Bütün bu cevapları verdikten sonra benim şehrimi beğenmeyenlere döndüm ve

bende onlara  aynı şekilde tepeden baktım ve onlara;



"Bana   kaba saba, sağlam ve kurnaz ve hayat dolu olduğu için başını bu kadar gururla

 dik tutabilen bir başka şehir gösterin" dedim.


Üstüste yüklenmiş bin bir zahmetli işler arasına savrulan suntalı küfürler

burası zayıf naif şehirlerin arasına dalmış iri kıyım baş oyuncudur.



Dili dışarıda heyecanla avına atılmayı bekleyen vahşi bir hayvandır,

Vahşi doğanın içinde ayakta kalmayı beceren kurnaz yerlidir;



Baş çıplak,

Kar kürer;

Dağıtır,

Planlar,

Yapar, bozar, yeniden yapar,

Toz duman ağzına dolar, aldırmaz inci gibi dişlerle güler;

Kaderin ağır yükü altında kalmış genç bir adam gibi gülümser.



Hiç kavga kaybetmemiş cahil bir delikanlı gibi güler.

Övünür kahkaha atar çünkü kendi bileğinin altında halkın nabzını;

kendi göğsünde başkasının kalbini taşır.



Güler!

Gençliğin fırtınalı, boğuk, kavgacı sesiyle kahkaha atar,

Yarı çıplak, terli, domuz kasabı, İmalatçı,  

Buğday Deposu, Demiryolu Sahibi

ve Memleketin Baş Nakliyatçısı olmaktan gurur duyar.




Şiir: Carl Sandburg 1878-1967

Çeviri: Elif Mat

Chicago

New York tan sonra Amerika nin ikinci büyük şehri, iş merkezi, fabrikalar, zengin kültür hayatı, en güzel mimari yapılar, en iyi şiir dergileri, en iyi üniversiteler, spor kulüpleri, soğuk rüzgâr, fırtına, hepsini bir arada barındıran şehir...




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder