25 Şubat 2019 Pazartesi

Umut

Cennet  Kanto 25
UMUT

Eğer olursa;
Eğer bu dünya ve kâinat hakkındaki şiirim;
Senelerce uğraşıp uğruna zayıfladığım eserim,
Beni sürgüne gönderen zalimlere baskın gelirse,
Kurtların karşısında- kuzu -olduğum yere dönebilirsem
Değişen sesimle ve postum tam büyümüş olarak;
Vaftiz olduğum havuza gideceğim,
Orada Defne tacını takacağım.

O vaftizhanede bu dine kabul edilmiştim.
Bu dine olan imanımı takdir ederek,  Aziz Peter üç kez anlımı okşadı.

Gökyüzünde bir başka ışık göründü.
Aziz James  gelmişti.
“Bak, bak!” dedi Beatrice heyecanla;
“Onun mezarını ziyarete gider herkes Galiçya’da.”
Aziz Peter ve Aziz James birbirlerini sevinçle selamladılar.
Gökyüzünde muhabbetle uçan güvercinler gibiydiler.
Allah aşkını övdüler.
Selamlaşma faslından sona gelip önümde durdular;
 o kadar parlaktılar ki; bakamadım onlara.

“Allahın lütfunu yazmıştır, O.” dedi Beatrice
(St. James’s Epistle- İncil’in bir bölümü)
“Hazreti Isa’ nın seçtiği üç kişiden biridir.”
(diğerleri Peter ve Hazreti Yahya)

“Başını kaldır korkmadan bak!
Yukarı çıktıkça olgunlaşacaksın.” dedi Aziz James, beni rahatlatmak için.
Efendimiz seni buraya –henüz sen ölmeden- kabul etmiştir.
En gizli koridorlarda gezebilirsin.
Burayı tanıdıkça güçlenir,
Güç verirsin,
Sevgi ve İyiliğin kaynağı Umudu öğrenirsin.
Seni buraya hangi güç getirdi?
Cennete çıkmana ne yardım etti”
Kanatlarımı bir sonraki uçuşa hazırlayan inançlı hanım,
 Şöyle dedi:
“Yaşayan Hristiyanlar arasında (Church Militant)
Ondan daha çok UMUDA sahip olanı yoktur.”
Bu yüzden Mısır’dan çıkıp; Kudüs’e gelmesine izin verilmiştir.
( Dante’nin -halen yaşayan biri olarak -dünyadan Cennet’e yükselmesi)
Diğer konuları, UMUDUN senin için ne kadar önemli olduğunu kendisi anlatsın;
Allah yardımcısı olsun!”

Dersini iyi çalışmış öğrenci gibi;

UMUT zaferi beklemektir;
Allahın lutfunun meyvasıdır;
İnsanın yaptığı iyiliğin ödülüdür
Yıldızlardan aşağı inip gelendir;
En büyük şairin/ şarkıcının
En AZİZ ‘i anlatan sözleridir.
(Hazreti Davut’un Zebur’u)

“Allahım senden UMUT etsinler” demiştir.
Benim gibi imanı sağlam biri olur da, nasıl bunu bilmez.
Senin risalen de umutları yeniden yeşertmiştir”
 (St.James’ Epistle)
Ruh parıldadı ben anlatırken.

“Şehit olup da yeryüzünden ayrıldığımdan beri,
 içimdeki İlahi Aşk daha da artmıştır.
Umut insanı mutlu eder.
Senin açıklamalarından, umudun -senin için ne demek olduğunu-
 anlatmandan da memnun oldum.” dedi.
“Tevrat’ta Ishak Peygamber;
İncil’de Yahya Peygamber umudun simgesidir.
“Allah’ım Senden Umut etsinler”
(Psalm 9)  ilahisi okunmaya başlandı,
 Ben bu sözleri söyler söylemez.
Bütün gökyüzünde yankılandı bu sözler.
Üçüncü bir ışık göründü.
“St. John (Hazreti Yahya’dır) gelen;
Hazreti Isa’nın çarmıh üzerinde annesini emanet ettiği kişi”
dedi Beatrice.
Işığa bakmakta güçlük çekiyordum
“Burada olmayan bir şeyi görmek için neden gözlerini yoruyorsun?
Benim ruhum hala bedenimde.
Cennete geleceklerin sayısının tamamlanmasını beklemekteyim.
Dünyaya döndüğünde anlat bunları.”dedi.

resimler: Floransa'da San Giovanni Vaftizhanesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder