9 Mayıs 2019 Perşembe

Cehennemin Başşehri Dis / Inferno 8





Evet Kule'ye yaklaşmıştık;
Ama bataklığı geçmeden evvel sanki iki işaret fişeği gibi,
 parıltı oldu kulenin her iki tarafından.
Sonra uzaktan bir başka ateş ona cevap verdi;

"Bu işaretleşmeler de ne?" dedim Bilge'ye
"Bu kadar mesafeden kim ne söylüyor ateşle?'

"Pis bataklığa bak; kimi çağırdıklarını göreceksin;
Eğer sis mani olmazsa."


O kirli kanalda, ok hızıyla geldi tekne;
Sadece tek bir kayıkçısı vardı,
"Yakaladım sizi" dedi kayıkçı.

"Phlegyas! Phelegyas! boşuna nefesini tüketme" dedi rehber;
"Sadece bizi karşı kıyıya geçireceksin o kadar!" 
Deli Phlegyas sanki kendisine birşey yapmışız gibi öfke doluydu.

Hiç bir şeyden korkmayan rehberim, kayığa bindi eliyle gelmem için işaret etti;
Ben binince kayık yerleşti suya,
Şimdi tekne herzamankinden daha ağırdı.

Bataklığın içinden biri başını kaldırdı ve bağırdı;
"Zamanından önce buraya gelen de kim?"

"Benim geldiysem de, burada kalacak değilim!
Sen kimsin bu düşkün ve kötü kokulu halinle?"

"Ağlayanım ben."

"Kıyamete kadar ağla, ah çek!
Tanıdım seni, Cehennem köpeği;
Pislik seni!"

Elini kayığa uzattınca  Ustadım;
"İn aşağı pis köpek; diğerleriyle beraber kal burada" diye azarladi onu.
Sonra bana sarıldı "Surat asma" dedi
"Seni doğuran Ana' ya rahmet olsun, kibar ruh."

"Bu aşağıdaki adam ukalanın tekiydi, dünyada hiç bir iyilik yapmamıştır kimseye
Şimdi pisliğin içinde.
 Şimdi yaşayanlar içinde nice üst mevkide olan,
 bağırıp çağıran var ki; sonları böyle olacak
Bu domuz pısliğinin içine serilecekler."

"Canı çıksın dedim beter olsun!
Beter olsun da bu pis kokulu yeri terketmeden göreyim."

"Karşı kıyıya varmadan isteğinin kabul edildiğini göreceksin" dedi bana rehberim.

Diğer ruhlar bunun üzerine hücum ederek;
 "Filippo Argenti’ nin işini bitirelim" dediler hepbirlikte.
Floransalı kuduz köpek, çılgına döndü hırsından kendi kendisini ısırdı.
Diğerleri onun başında toplandı.
Onu öylece bıraktık…

Daha başka birşey demiyeceğim.
Ama çığlıkları hala kulağımda.
Karşı kıyıyı görmek için gözlerimi kıstım.
Dali


"Oğlum;" dedi ustam
"Cehennemin başşehri Dis önümüzde
Sakinleri de kalabalık guruplar halinde dolaşıyorlar içinde."

"Görüyorum mescitleri
Alev alev yanıyorlar." dedim.

"Cehennem ateşinin kıyamete kadar yanacak yakıtıdır onlar
Bütün alt tabakalardan görülür." dedi Ustam.
O konuşurken hendeğe girmiştik.

Duvarları sanki demirden yapılmış, kayığımızın yanında
yükseklere uzanıyordu şehrin.

Etrafında dolandık, en nihayet tekneyi kıyıya çekti  kayıkçı ve
"İnin, inin!" diye bağırdı.
"Burası giriş."

Cennet’ten kovulmuş yüzlerce gölge kapının üzerine birikmiş
Ölüm krallığını daha yaşarken gelip işgal eden de kim? dediler.

Virgil biraz ilerleyerek, onlarla konuşmak istediğini belli etti.
Sakinleştiler.
Birisi:
"Gel ama yalnız gel" dedi
Buraya gelmeye cüret eden yanındakine söyle; nasıl geldiyse öyle gitsin.
Aynı yoldan.
Şansını denesin bakalım. Buraya sadece ölüler gelir ve bir daha çıkamaz."

Okuyucu; bu kötü lafların bana nasıl tesir ettiğini, nasıl içime işlediğini anlayabilirsin.
Bir daha dünyaya dönme ümidimi kaybetmiştim.

"Aman değerli ustam, rehberim! beni buraya kadar sağ salim getirdin kötüleri defettin
sakın yanımdan ayrılma.
Korkuyorum bunlar bizi geçirmeyecekse geri dönelim.
Işığa doğru gidelim."

Rehberim yüce ruhluydu;
"Korkma" dedi, "sana yüksek yerden izin verilmiştir kimse mani olamaz.
Burada bekle kendine gel ümidini kaybetme
Seni burada yalnız başına koymam, göndermem biryere.'

Bunları söyleyerek yanımdan ayrıldı.
Şüphe içindeydim.
Neler konuştuklarını duyamıyordum
Ama onu dinleyen kalabalık dağıldı; bağırıp çağırmaya başladılar.
Kapıyı ustamın suratına çarptılar.

Yüce Ruh kapının önünde yalnız kalmıştı.

Yanıma geldi acı içindeydi.

Gözleri yerde, suratı asıktı
"Kim bizi yasaklıyor?" dedi
Sonra bana "ümidini kaybetme ben sinirlendim diye.
Bunlar ne tuzak kurarsa kursun biz yolumuza devam edeceğiz.

Bu edepsizlikleri yeni değil daha önce de bizi engellemeye çalıştılar
 ama biz geçtik daha önceki geçitlerden.

Orada Cehennmin Kapısındaki yazıları okumuştun.
Ama şimdi bize yardım etmeye biri gelecek

O kapıdan geçti yaklaşıyor.
Karanlık yokuştan aşağı iniyor
O’na rehber gerekmez
Onun gelişiyle tüm kapılar açılır..." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder