10 Mayıs 2019 Cuma

Inferno 9 Kapıda Bekleyiş



Kanto 9

Rehberimin geri döndüğünü görünce, korkudan yüzüm sarardı;
Ama benim halimi görünce, korkusunu belli etmemeye çalıştı.

Siste uzağı göremiyordu, gözlerini kısmış bakıyor, etrafı dinliyordu;

“Bu savaşı biz kazanmalıyız.

“Kazanamazsak...

Geleceğini  vaadetmişti ...

Zaman nasıl da duruyor, yardım beklerken!”

Sözlerinin manasını düşündüm,
belki de olandan fazla mana çıkardım.

“Söyle bana ustadım senin geldiğin yerden,
 Limbo’ dan buraya hiç gelen oldu mu daha önce?”

Bunu sorarken, demin kesik kesik söylediklerinin hala etkisindeydim;
“Çok nadir,”dedi “ herhangi birimizin buraya gelmesi Limbo’ dan.
Bir kere Erichto’ nun sözünü dinleyip gelmiştim,
Ruhları bedenlerine davet etmişti,
Yeni öldüğümde O’ nun tuzağına düşerek Judaica’ dan birini çağırmaya geldim
Korkma! Judaica Cehennemin dibi;
 Cennet’ ten en uzak yeriydi; Oraya bile gidip döndüm.
Bu pis kokulu bataklığın karşısında Acının başkenti var
Kapısından sorunsuz dertsiz geçemeyeceğimiz belli.”

Bunları anlatırken, birden etrafımızda üç canavar göründü;
Kanlı, vahşi, korkunç;
Biraz dikkatli bakınca uzuvlarından ve hareketlerinden kadın olduklarını anladım.

Yılanlar, böcekler, saçlarını başlarını kaplamış, kıvrılıyorlardı.
Bunları tanıyan Ustadım, “Enrues’ in tayfası bunlar” dedi
“Soldaki Megare; Alecta sağda; Tisiphone ortada”
Sonra sustu.

Bu kadınlar saçlarını başlarını yoluyor, göğüslerindeki yaraları
 pençe gibi elleriyle kanatıyorlardı.
Çığlıklarını duyunca, rehberime yaklaştım

Hepsi birden bana bakarak:
“Medusa’ yı çağırın; taşa çevirsin şunu” dediler
“Theseus ucuz atlattı onu boşuna saldık.”

Klimpt Medusa


“Arkanı dön gözlerini sımsıkı kapa;
Gorgon gelir de O’ na bakarsan,
Bır daha gün yüzü göremezsin” dedi bana rehberim.

Beni çevirdi ve bana güvenmeyerek,
 ellerimin üzerine kendi ellerini koyarak gözlerimi kapadı.

Arif olan anlar bu misalle ne demek istediğimi.

Birden korkunç bir ses koptu; Cehennemin her iki yakasında da yankılanan
Sanki birisi buz; birisi alev iki kıta havada çarpışmıştı.

Korkunç bir rüzgarın gücüyle,
Ağaçları yerinden söken;
vahşi hayvanlar ve çobanları korunmak için
Mağaralara koşmuşmasına neden olan büyük bir fırtına gibi geldi.

Biraz sonra Ustadım gözümü açtı; “dönebilirsin” dedi.

“Şimdi dumandan gözlerin yanacak en berbat sis ve duman buradadır dikkat et!”

Yılan gören kurbağa misali, ruhlar kaçıştılar.

Melek, ayağını kötü suya değdirmeden ırmağı geçti,
eliyle kötü koku burnuna gelmesin diye yelpazeledi.
Kokudan rahatsız olmuştu belli.
Tanrı katından gönderilmiş bir haberciydi.
Rehberime baktım; sessiz olmamı ve hürmetle eğilmemi işaret etti.
Melek öfkeyle asasını salladı
 ve hiç karşı konulmadan
 Dis şehrinin kapıları açıldı, ardına kadar.

Cennetten kovulanlar iki defa lanetlenmiş olanlar
Hala daha arlanmadınız uslanmadınız” dedi
Nasıl boy eymezsiniz size emredilene?

Kimsenin karşı koyamayacağı iradeye,
Tahta nasıl karşı durursunuz?
Asiliğinizin cezası çektiriliyor size
Kadere karşı gelemezsiniz;
Cerberus’ un boynunda asılan tasma ukalalığı yüzündendir

Döndü gitti, aynı yoldan, bizimle konuşmadan...
Yapacak işleri vardı, daha önemli.

Biz şehre doğru yürümeye başladık.
Artık onun sözlerini duyduktan sonra korkumuz kalmamıştı.

Kapıdan içeri girer girmez, etrafıma baktım heryerde eza, cefa gördüm

Arles, Province


Irmak kıyısında Arles’ te Thone nehrinin bataklığa dönüştüğü yerdeki,
 mezarlıklar gibi,
 burası da mezarlarla doluydu.
Ama buradaki mezarlar acı çekenleri barındırıyordu.

Her mezarın etrafında ateş halkası vardı,
Demiri kor haline getiren hiç bir demirci,
 bu kadar yüksek ısıyla karşılaşmamıştır.

Mezarların kapakları açık; yukarı kalkmış durumdaydı
İçerden inleme sesleri geliyordu.

Roma Nekropolleri Arles


“Kim burada yatanlar, niye bu korkunç çığlıkları atıyorlar?” dedim

“Kafirler ve onların takipçileri” dedi
“Gördüğünden çok daha kalabalıklar,
Her dinden her mezhepten var.
İnanamayanlar mabedleri kirletenler,
Herkes kendi meşrebince cezalandırılıyor”

Sonra sağa dönüp, gece yürüyüşüne devam ettik;
 duvarla mezarlar arasından...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder