11 Şubat 2018 Pazar

Eskiden asılmadıkları küreklere burada asılıyorlar.


Yorulmuştum ayaklarım ağırlaştı,
Neden kuvvetten düştüm?
Tepeyi tırmanınca,  karaya yanaşan gemi gibi son basamağa vurduk.
Boynumu bir tarafa büküp, bulunduğumuz yeri tanımak için
seslere kulak kabarttım.
Merak ettim:
Değerli üstadım burada hangi günahtan arınırlar?
Ayaklarımız durdu ama sen yine de anlatmaya devam et, vaktimizi boşuna geçirmeyelim.”
İhmal” dedi
"Eskiden ihmal ettiklerini burada hatırlıyorlar
Eskiden asılmadıkları küreklere burada asılıyorlar...
Hem Yaradan hem de Yaratılan aşk için yapar her yaptığını; biliyorsun,
Gerçek aşk hiç hataya düşmez yanılmaz.
Ama bazan insan yanlış şeylere sevgi duyar;
Bazan da -ya çok fazla; ya da pek az -sever.
İlahi aşkı ararsan ve dünyadaki işlerinde ölçülü olursan
Bu aşk hep doğruya ulaştırır seni.
Ama ölçüyü aşarsan, yanlış şeylere yönelirsen;
 Tanrıya karşı gelmiş olursun.
Aslında iyiliğin de kötülüğünde kökeninde sevgi vardır.


Bazı kötülükler insanın kendisinden nefretinden kaynaklanır.
Bazı insan,, kendi ilerlemek için, diğerinin düşmesini ister.
Bazısı, kendi ünü için, diğerinin yükselmesini istemez,
Aşagıdaki terasta olanlar böyleydi.
Diğerleri iyilik için uğraşır. ama ölçüyü bilmez.
Kimisi yükselmek için uğraşır. ama komşusunun düşmesine bağlar umudunu.
Bazısı kin tutar; kendine bir şey geldiğinde,
 intikam peşinde koşmaktan başka birşey düşünmez.
Herkes bir şey ister, ona ulaşmaya çabalar.
Bir güzel hedefe ulaşmak istersin bazan, ama tembellik edersin.
Öyleyse  burada arınacaksın

Tembellik ettiysen ihmalkar davrandıysan ulaşamazsın istediğine...
Araf Kanto 17
devam


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder