20 Şubat 2018 Salı

Para Hırsı ve Siyaset



Canto 20
Purgatory


Daha fazla konuşmak isterdim Papa’ yla ama,
Onun arzusuna boyun eğerek, yoluma devam ettim.
Rehberim kayaları sıkıca tutarak ,
düz duvara tırmanır gibi tırmanıyordu.
Papa' nın tacı

Gözüyle milleti yiyenler öbür taraftaydı
Uçurumun hemen kenarında
"Doymak bilmez dişi kurt
Lanet olsun!
Diğer bütün canavarlardan daha çok yedin sen;
Aman Allahım bu kurdu buradan sürecek yiğit ne zaman gelecek?"
Kısa ve yavaş adımlarla yürüyorduk
Yerdeki ruhlara dikkat ediyordum ağlıyor ve inliyorlardı
Bir kadın Meryem Ana’ ya yakarıyordu;
Sanki doğum sancısı çeker gibi bağırıyordu.
"Kutsal doğumu yaptığında ne kadar da fakirdin
Ama Allah katinda ne kadar büyük bir servet sahibi oldun!
İyi Fabricius ahlaklı davrandın;  haram serveti reddettin"
Bu sözleri söyleyeni görmek istedim ona doğru ilerledim.
Aziz Nicholas’ anlatıyordu;
Nasıl kızların evlenebilmesi için çeyizlerini tamamladığını;
Myra Aziz Nicholas Klisesindeki mezari

Değerli ruh çok güzel konuşuyorsun ama niye yalnızca sen söylüyorsun bu övgüleri?
Ben döndüğümde dünyaya senden bahsetmek isterim
Benimle konuşursan sana bu şekilde teşekkür ederim.
Daha yaşayacak günüm var benim, ama sanırım sona yaklaşıyorum."
"Konuşurum seninle karşılık beklemeden;
Zerafetinden dolayı.
Ben Avrupaya kötü meyve veren ağacın köküydüm
Yaptığı kötülüklerin cezasını Flander ler den görebilirler
Insallah adalet yerini bulur.
Adım Hugh Capet idi
Fransa Kralları bütün Louıs' ler ve Philip'ler benim soyumdan gelir
Paris li bir kasabın oğluydum
Eski Krallar dan sonra biz geldik

Hugh Capet zamanindan kalan dinar



Çok sıkı idare ettim Fransa' yı
Zaten sıkı olan dizginleri iyice sıktım
Sonra benim oğlum tahta çıktı ve bütün bu krallar onun soyundan geldi
Provens 'lı prenseslerin muazzam çeyizini de alınca
Artık bizde ar utanma kalmamıştı.
Bizım fazla bir meziyetimiz yokdu ama kötülük te yapmadık
Normandy Ponthıe ve Gascony yi de topraklarımıza kattık
Charles Italya ya geldi
Konrad'i maglup etti
yetmedi
Thomas'i Cennet' e yolladı.
Başka bir Charles da Fransa da ilerleyecek
 kendisini ve ceddini meşhur yapacak
Elinde silah yok sadece mızrak var
Judas' ın eğri mızrağı
Floransa nın karnını deşti
Bundan bir kazancı olmayacak
Kendisini rezil rüsva etmekten başka
Öbürü gemisini rehin bırakan
Kendi kızını haydutların esir kadınları satması gibi sattı
Açgözlülük benim soyumu  esir aldın
Kendi canı kanı kızını satıyor
Daha ne olsun?
Geçmiş ve geleceğe dair anlattıklarım sana az gelebilir

Anagni ye  'Fleur de lys' girdi
 Isa nın halefini- bu Isanın kendisi demektir-
Esir aldılar!
Bir kez daha çarmıha gerildi;
Bir kez daha kendisine acı sirke verildi,
Bir kez daha iki hırsız arasında son nefesini verdi
Ama bu sefer hırsızlar halen yaşamakta olan hirsizlardi.
Bu da bir başka Pilate

 o kadar gaddar, o kadar kustah ki;
Doymak bilmez bir şekilde,
kanunsuz Tapınağa girdi.

Philippe the Fair

Allahım bunların cezası ne zaman verilecek?
Cezası bellidir ama biz ne zaman göreceğiz
Intikamının alındığını?
What is the truth- Christ and Pilate Nicolai Ge 1890

Kraliçe Dido' nun hain kardeşi Pıgmalloın Kralı öldürdü
Hazineye konmak için
Frigya Kralı Midas dokunduğu herşeyin altına dönmesini istedi
Sonra açlıktan öldü; milleti kendine güldürdü.
Achan hazineyi yağmaladı;
Joshua hala onu taşa tutuyor.
Stoning Achan - Dorè


Saphira ile kocası kamu malını satıp zimmete geçirdi
Son olarak Crasus! söyle bakalım yediğin altınların tadı nasıl?
Bütün  gece bunları anlatırız biz
Bazen yüksek sesle, bazen alçak..."
Bunları anlatan Hugh Capet' in ruhunun yanından tam ayrılmış;
Zor tırmanışa devam etmekteyik ki;
Birdenbire bütün dağın şiddetle sarsıldığını hissettim,
Ölümle karşılaşmışcasına buz kesti her tarafım.
Delos da depremde benim kadar korkmamıştır
Gökyüzünün iki ışığını doğurmadan önce
Her yerden çığlıklar yükseliyordu
Rehberim korkma yanındayım dedi
Diğer ruhlar Gloria in excelsis Deo,”
"Suphanallah" dediler
Bu ilahiyi ilk olarak duyan çobanlar gibi hareketsiz bekledik
Deprem bitince tekrar kutsal yürüyüşümüze devam ettik
Ruhlarda yere kapandılar dualarına geri döndüler
Kendimi hiç bu kadar cahil hissetdiğimi hatırlamıyorum
Öğrenme arzum hiç bu kadar kuvvetli olmamıştı
Ama sormaya cesaret edemiyordum çünkü
Aceleyle ilerliyorduk  ve ne kadar düşünsem de sebebini bulamıyordum bu olayın
Ne olup bittiğini anlayamadım.
Düşünceli, çekingen yoluma devam ettim…

Açıklamalar:

 Christ before PilateMihály Munkácsy, 1881
Isa peygamber çarmıha gerilmeden önce Pilates in huzuruna getirildiğinde




Papa Adrıan' ın duasına gerı donmek ıstemesi üzerine Dante sormak istediği herşeyi soramadan yoluna devam eder
Inferno nun açılış kanto sunda açgözlülüğü temsil eden ve Dante ye geçit vermeyen dişi kurt burada da görünür çünkü burası Avaris açgözlülerin terasıdır. Para hırsı gözünü bürümüş olanlar burada günahlarından arınmaktadırlar
Günün birinde biri gelip bu günahtan dünyayı kurtaracaktır
Önce yalnız başına doğum yapan Meryem Ana nın yoksulluğunu anlatıyorlar ama ona Allahın ihsan ettiği rahmetin dünyanın bütün zenginliklerinin üzerinde olduğunu söylüyorlar
Fabicius
İkinci örnek Roma Konsey üyesi Fabricius )M.Ö. 282 yıllarında yaşamış o zaman bu mevkidekiler hep rüşvet yiyen çok zengin kişilerken Fabricius dürüstlüğüyle biliniyor ve fakir ölüyor Cenazesini devlet kaldırıyor kızlarının çeyüzünü devlet veriyor.
Diğeri Aziz Nikolas bugün Noel Baba diye bilinen Likya lı zengin doğmuş bir asilzade parasını fakirlere dağıtmış kızını evlendiremeyen ailelere yardım etmiş. O zaman kızın çeyizi yoksa evlenemiyor Böyle bir aileye üç kızları için üç kese altın atıyor bacadan ve evlenmelerini sağlıyor.
Hugh Capet 987-996 arası Fransa Kralı olmuş
Fransa da Kapetyen hanedanının babası Kendi soyundan gelen isimleri de genellikle Louis veya Philip olan kralların hırsını eleştiriyor Flander bölgesini de işgal ettiler hesabı sorulur diyor Philip the Fair ve kardeşi Charles of Valois işgal etmiş.
-Gerçekten de Courtraı savaşında karşı taraf öçlerini almış (1302)

-Kasabın oğlu olma meselesi doğru değil onu karıştırmış başkasıyla.
Provence' ın çeyizi
Bu krallar kendilerini Azizi ilan edip Provence Kontunun kızlarıyla evleniyorlar Louıs 9 ve kardeşi Charles d anjou sonra da Provence bizim eşlerimizin çeyizi diye orayı da işgal ediyorlar. Bunu Hugh Capet büyük bir utanmazlık olarak görüyor
Philip the Fair Papa Boniface yi esir alıyor dövüp katedralin hazinesini yağmalıyorlar
Papa Boniface
(1230-1303)

 Dante yi sürgüne yollayanlardan Papalığın etkisini çoğaltıp Floransa yı da almak istiyor. Zaman zaman Fransa ve Papalık beraber olup Kutsal Roma Germen Imparatoruna karşı oluyorlar ama zaman zaman da Papalıkla Fransa arasında sorun çıkıyorç
Bu olayda Papa Boniface Dante nin dğşmanı olmasına ve onu Inferno da diğer Papalarla beraber yerin dibine batmış başaşğı toprağa gömülmüş olarak tasvir etmesine  rağmen Papalık makamına saygısından ve genelde Fransızları sevmemesinden Fransa nın yaptığı bu hakareti kabul edilmez görüyor ve bu da ikinci Pilate diyor
Pilate
Hazreti Isa nın çarmıha gerilmesine karar vermiş olan Romalı  Vali Pontus Pilate
Papa ya yapılan hakaretle Isa sanki ikinci defa öarmıha gerilmiş oluyor ilkinde yanında iki hırsız da kendisiyle beraber çarmıha gerilmişti bu defa da yanında iki hırsız var ama bunlar yaşıyor diyor.
Tapinak sovalyelerinin kliselerinden biri- Portekiz

Tapınak meselesi
Fransa nın Tapınak sovalyelerıne savaş açması malına arazine el koyup sovalyerleri çldürmesi (Knights Templars 1314 )Burada da Papa Clement 'i iskenceden geçirmişler bu olaya rıza göstersin diye.
Pygmalion
Kartaca Kraliçesi Dido nun kardeşi mala konmak için kızkardeşini sürgüne yolluyor kralı öldürüyor. (mitoloji)
Midas
Firigya Kralı Midas Bakus e iyilik yapıyor
Dile benden ne dilersen denince Dokunduğum herşey altına çevrilsin diyor (Ovid din Metamorfoz' unda anlatılmış hikaye)
 Duası kabul olmuş ama yiyeceklerde altına çevrilince açlıktan ölmüş
(mitoloji)

Achan
Jerıco alınınca ganimet Tapınakta toplanıyor kamu malı olarak Achan hazinenin bir kısmını kendisine ayırıyor Joshua  kendisinin taşlanarak öldürülmesini emrediyor
İncil de Joshua bahsi
Crassus
M.O. 114-53
Roma da Sezar ve Pompeyle beraber Triımvir olmuş üçlü yönetim çok yağma yağmış rüşvet almış sonra ölünce savaşta kellesini kesiü ağızından aşağıya altın dökmüşler alay etmek için "al şimdi doy" diye
Judas
Hazreti Isa' nın kendisine ihanet eden havarisi yerini Roma' lılara belli etmiş. Onun için onun mızrağı eğri

 Bu bölüm çok detayli tarih dersi gibi biraz özetledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder