14 Ocak 2021 Perşembe

Chicago

 


Dünyanın domuz kasabı,

Alet yapımcısı,

Buğday Deposu,

Demiryolu Sahibi,

 Memleketin baş Nakliyatçısı

 Fırtınalı, Kavgacı, İriyarı

Geniş Omuzluların Şehri:

 

Senin kötü olduğunu söylediler, inanırım, boyalı kadınların 

Lambaların altında çiftçi delikanlılarını tavladıklarını gördüm,

 

Düzenbaz olduğunu söylediler, cevabım:

Evet doğru, serserilerin adam öldürdüğünü, 

Sonra yeniden öldürmek için serbest bırakıldıklarını gördüm.

 

Acımasız olduğunu söylediler; cevabım:

Kadınların ve çocukların yüzünde korkunç açlığı gördüm.

 

Bütün bu cevapları verdikten sonra benim şehrimi beğenmeyenlere döndüm,

Ben de onlara aynı şekilde tepeden baktım ve

 

"Bana kaba saba, sağlam, kurnaz ve hayat dolu olduğu için

 Başını bu kadar gururla

 Dik tutabilen bir başka şehir gösterin" dedim.

 

Üst üste yüklenmiş bin bir zahmetli iş arasında

 Savrulan suntalı küfürler,

Burası zayıf naif şehirlerin arasında

İri kıyım, cesur, vurduğunu deviren, kanlı canlı

baş oyuncudur.

 

Ataktır, dili dışarıda, heyecanla harekete geçmeyen bir hayvan gibi.

Kurnazdır, vahşi doğanın içinde bir yere sıkışıp kalmış yerli gibi;

 

Baş çıplak,

Kar kürer;

Dağıtır,

Planlar,

Yapar, bozar, yeniden yapar,

 

 

Toz duman ağzına dolar,

Aldırmaz inci gibi dişlerle güler;

Kaderin ağır yükü altında kalmış genç bir adam gibi gülümser.

 

Hiç kavga kaybetmemiş cahil bir delikanlı gibi rahatça güler.

Övünür, kahkaha atar çünkü kendi bileğinin altında, halkın nabzını ve;

Kendi göğsünde halkın kalbini taşır.

 

Güler!

Gençliğin boğuk, kavgacı sesiyle gürültülü bir kahkaha atar,

Yarı çıplak,

Terli, Domuz Kasabı,

İmalatçı,

 Buğday Deposu,

Demiryolu Oyuncusu ve

Memleketin Baş Nakliyatçısı olmaktan gurur duyar.




 

 

Şiir: Carl Sandburg 1878-1967

Çeviri: Elif Erkmen

Chicago

New York tan sonra Amerika nin ikinci büyük şehri, iş merkezi, fabrikalar, zengin kültür hayatı, en güzel mimari yapılar, en iyi şiir dergileri, en iyi üniversiteler, spor kulüpleri, soğuk rüzgar fırtına, hepsini bir arada barındıran şehir...

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder