19 Ocak 2021 Salı

Kar Fırtınası

 

resim: Ron Golsalves

“Ben seni bırakırım” dedi. Sarah’nın yüzündeki ifadeyi görünce “Eski günlerin hatırına” diye ilave etti.

Sarah, tam da bundan korkuyordu. Eski günler…

Ama itiraz etmedi daha fazla bindiler arabaya.

-          -Niye geldin buraya seneler sonra?

-        -  Eski evi satayım diyorum ne de olsa artık gidip gelmiyorum.

 “Evet gidip gelmiyorsun” dedi Sarah içinden.

-          -Eskiden niye gelirdiniz siz buraya?

-          -Annem severdi.

-          -Bu küçük kasabayı mı?

-          -Kasabayı, gölü, kırları, kuşların cıvıltısını, sessizliği, sakinliği, insanların doğallığını, yapmacıksız oluşunu, burada huzur buluyordu. Buranın insan ruhuna iyi gelen bir yanı olduğunu söylerdi. Çocukken beni alır, uzun yürüyüşlere götürürdü, sabahları erkenden. Hikayeler anlatırdı.

-          -İyi miydi aranız?

-           -Evet, çok. Beni sanata o yöneltti. New York’ta müzelere götürür, resim dersi aldırırdı. Bana kitap okur, edebiyatı sevmemi isterdi. İleride olabileceğime inandığı kişi için hazırlık yapardı. Adeta temel hazırlamaya çalıştı.

-          -Ya baban, o nasıl biriydi?

-          -O rakamları severdi, biliyorsun muhasebeciydi, hep çalışırdı. Fazla duygularını göstermezdi.

Böyle böyle, derken eve varmışlardı bile. Karar anı. O’nu eve davet edecek miydi? Yoksa kapıda mı ayrılacaklardı.

Neyse fazla düşünmesine gerek kalmadı. “Yorgunsun, ben gideyim görüşürüz” dedi Thomas.

-          “Peki, görüşürüz.”

Ne sanıyordu bu adam kendini ya? Görüşürüz. Ne görüşmesi? Sen senelerce arama sorma. Tak gel, hiçbir şey olmamış gibi gene karşıma çık, sonra “görüşürüz.”

Ayrıldılar. Kapının önünde öylece kaldı. Gözlerine yaşlar dolmuştu. İçi sızlıyordu. Senelerce yalnız kalmıştı.

Çıkardı attı paltosunu. Sonra aldı, astı portmantoya. Sonra döndü, karlı botlarıyla ayağını vurdu sinirle yere. "Hıh!" dedi çekti aldı gene paltoyu, giydi üstüne sardı atkısını boynuna, attı kendisini dışarıya. Hızlı hızlı yürürsem iyi gelecek dedi. Kar başlamıştı rüzgârda kar taneleri vuruyordu yüzüne acımasızca.

‘Yeter artık” dedi “ne bu çektiğim?” Yaşlar süzülüyordu gözlerinden. “Bir daha karşıma çıkarsa gününü göstereceğim.”

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder