16 Eylül 2018 Pazar

Justinyen



Kanto 6
Cennet

Bizim Konstantine, Kartal' ın yönünü, doğal akışının
Ve Lavinia' nın kocasının gittiği yönün tersine çevirdi.
Ikiyüz seneden biraz fazla
 Kartal doğuda kaldı.
Avrupa‘nın kenarında, kıyısında.
Ilk havalandığı yerlere yakın;
Kanatları, denizin ve yerin üzerini kapladı;
Dünyaya hükmetti.
Elden ele geçti; sonunda bana geldi.
Kayzer‘ i Rum idim.
Justinyen' im ben!

Allah aşkı için,
Kanunları düzenledim, fazlalıkları
Israfı, luzumsuzları, hileyi- hurdayı attım;
Bu iş bütün vaktimi almazdan önce
İsa‘ yı tek özelliğiyle tanırdım;
Iki değil.
Öyle inanırdım
Kutsanmış Agapetus bana doğru yolu gösterdi
Güzel sözleriyle başpapaz, beni doğru yola getirdi.
Doğru yolu bulunca, Tanrı bana yapmam gereken işi gösterdi;
Bütün zamanımı ona verdim.

Mızrağı Belisarius‘ a verdim ondan sonra,
 zaferleri o kazandı.
Allahın takdiriyle...
Bana sorduğun sorunun cevabı bu.
Belisarius

Ama fazlasını da anlatmak isterim
Kutsal bayrağa karşı neler yapıldığını görüyorsun.
Pallas‘ın öldürülmesinden beri , ne canlar feda oldu uğruna.
Iki yüzyıl, ilk yurdu Alba‘da kaldı.
Sonra savaşlar oldu; Roma’ya geldi.
Sabine kadınlarına saldırıyı;

Lucretia‘ yı;
Yedi kralı;
Etrafa komşularına nasıl saldırdıklarını;
 nasıl yağmaladıklarını bilirsin.
Seçilmiş Romalıların nasıl Brennus ve Pyrrhus la savaştıklarını;
Rakiplerle nasıl başa çıktıklarını da bilirsin.
Sonra Torquatus gelir;
Kıvırcık Quintus;
Decii ve Fabii aileleri.
Afrikalı Hannibal’ a karşı kazandığımız zaferi;
Kayalık Alp dağlarında.
Oradan güzel mi güzel Po ırmağı akar süzülür;
Parıldar.
Acipio ve Pompey orada zaferler kazandı.
Senin doğduğun yere doğru savaş çığlıkları atıyorlardı
Her şey Allahın planladığı gibi oldu, Sezar geldi!
Dünyayı düzene koydu; Romayı avucunun içine aldı.
Ravenna’ dan Rubicon’ a kadar olanları, ne dil söyler ne kalem yazar.
Ispanya’dan Arnavutluk' un Durres kıyılarına;
En sonunda Yunanıstan da Pharsalus ta öyle bir darbe indirildi ki;
Sıcak Nil kıyılarında yankılandı!
Pompey

Sezar yine Kartal'ı Truva yakınlarındaki
Simois ırmağına götürdü.
Sonra tekrar Juba; orada işi bitirdi.
Sonraki şef Augustus,
Modena da Brutus ve Cassıus' u yendi.
Cleopatra başına gelecekten korktu.
Yılanı koynuna aldı.
Augustus‘la beraber Kartal, Kızıldenize kadar uçtu.
Janus kapısı artık kapandı,
kilitlendi.
Imparatorluğa barış ve esenlik geldi...

Devamı var.

Cleopatra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder