11 Aralık 2023 Pazartesi

Diomedes

 

Beşinci Bölüm

Yunan tarafı: Athena, Hera, Tydeus’un oğlu Diomedes, Capaneus’un oğlu Sthenelus

Truva tarafı: Afrodit, Apollo, Ares, okçu Pandarus, Afrodit’in oğlu Aeneas, Zeus un oglu Sarpedan

 

Diomedes

Aşil savaşmadığı için Yunanlılara yeni bir kahraman gerekmekteydi. Athena Diomedes’i seçti, ona süper güç ve cesaret verdi. Diomedes’in kalkanı miğferi yıldız gibi parlamaya başladı.

Rahip Dares’ in iki oğlu da Diomedes’e karşı savaşıyordu. Diomedes birini öldürdü, diğerini de öldürecekken savaş tanrısı Ares gelip, ikinci kardeşi kurtardı çünkü yaşlı rahibin iki evladını birden kaybetmesini istemiyordu. Truvalılar bu mücadeleyi üzülerek izlediler. O sırada Athena kardeşi Ares’ e “gel biz kenara çekilelim bu savaşa daha fazla müdahil olup Zeus’u kızdırmayalım, bırak ölümlüler ne yaparsa yapsınlar” dedi. Gidip Scamender’in (Kara Menderes)  kıyısına oturdular. Bu arada savaş bütün hızıyla devam ediyordu.

Athena kendisi yapacağını yaptı Yunan tarafına yardım etti ama Ares’in Truvalılara yardım etmesini önlemek için “biz karışmayalım, kenara çekilelim” diyerek Ares’i kandırdı.

İki tarafta kayıplar veriyordu. Diomedes dağdan aşağı inen bir sel gibi ezip geçiyordu. Önünde kimse duramıyordu, Truvalılar içinde paniğe sebep oldu, en sonunda meşhur okçu Pandarus onu vurmayı başardı. Menelaus’u yaraladığı gibi Diomedes’i de yaralamıştı. Ok Diomedes’in omzuna saplandı. Truvalılar sevindiler. Pandarus atlılara seslendi “ben yaraladım, siz çabuk gelin işini bitirin” dedi.

Diomedes arkadaşı Stheneles’a seslendi, “çabuk arabadan in, yanıma gel, şu lanet oku çıkart omzumdan” dedi. Stheneles oku çekince sanki kırmızı bir mızrak gibi kan fışkırdı. Pandarus keyiflenmişti.

 Diomedes Athena’ya seslendi: “Athena gel yardım et, beni yaralayan adam övünüp duruyor, onu yakınıma getir mızrağımla öldüreyim!”

Athena yetişti, “zamanında babana yardım ettiğim gibi şimdi de sana yardım edeceğim” dedi, onu yüreklendirdi, vücuduna kuvvet verdi. “Görüşünü de kuvvetlendireceğim, gözündeki perdeyi sileceğim kim insan kim tanrı ayırt edebileceksin. Yalnız ölümsüz Tanrılarla savaşman yasak, sadece Afrodit’i görebilirsen ona mızrak atabilirsin” dedi.

Bir ölümlünün tanrılara karşı savaşması olmayacak bir şeydi ama Athena’nın Afrodit’e nefreti o kadar fazlaydı ki, Diomedes’e “Afrodit’i vurabilirsin” dedi. Diomedes kendisine verilen bu yeni güçlerle beraber koyun ağılına dalmış aslan gibi Truvalıları katletmeye başladı.

 Aeneas, olan biteni görmüştü sağa sola yağan mızraklara aldırmadan koşup okçu Pandarus’ u buldu, “bu bize kıyan adam her kimse öldürmemiz lazım” dedi.

Pandoras “Ben kim olduğunu anladım, Diomedes o savaşçı, uzun süredir izliyorum onu. Onu tanıyorum biliyorum ama anlamıyorum şimdi tanrı gibi savaşıyor, onun tanrı olmadığına inanmakta zorlanıyorum. Ona zaten bir ok attım ama yıkılmadı, bu işte bir iş var” dedi.

Ne yazık ki Pandarus savaş arabalarını getirmemişti. “Memleketimde dokuz tane savaş arabam, çok güzel atlarım vardı. Bana götür dediler ama getirmedim. Şimdi hızlı hareket edemiyorum. İki adamlarını da vurdum ama öldüremedim. Şanssızlık” dedi.

Aeneas “Gel benim arabama bin, beraber gidelim” dedi.

Pandoras “Atlar sana alışkın sen arabayı idare et, ben bu sefer de mızrakla vurmaya çalışacağım” dedi.

Aeneas ile Pandarus’un kendilerine doğru geldiğini görünce Sthenelus, “Bunlar seni öldürmeye geliyorlar, biri Pandoras, diğeri Anchises’in oğlu Aeneas. Arabaya bin, kaçalım” dedi.

Diomedes, “Ben kaçmam, bizde kaçmak yoktur. İkisiyle de savaşacağım. Athena bana kuvvet verirde ikisini de öldürürsem sen atları al, bizim tarafa götür.  Zeus Priam’ın oğlu Ganamyde’i kaçırdığında Truvalılara bu güzel atları ödeme olarak verdi. O atların soyundan gelen altı tane at var Truvalılarda- ikisi Aeneas’ın -bu dünyada görebileceğin en güzel atlar. Eğer Aeneas atlarını kaçırabilirsek bu bizim için büyük şeref olur.

Pandarus “Okum seni öldürmedi ama bakalım mızrağımdan kurtulabilecek misin?” diye bağırarak mızrağı fırlattı, mızrak zırhı deldi. Pandoras, vurdum diye sevindi ama Diomedes ölmedi ve Athena’nın yardımıyla o Pandarus’u vurdu, Pandoras arabadan düştü, atlar şaha kalkarken Truvalıların kahraman askeri son nefesini verdi, ruhu rüzgâra karıştı.  Aeneas arkadaşının cesedini korumak için arabadan indi, o anda karşısına çıkanı öldürmek için kanı kaynıyordu, öyle öfkelenmişti aslan gibi kükredi.

Diomedes iki adamın zor kaldıracağı bir kayayı tek başına kaldırdı Aeneas’a attı, bacağına darbe alan Aeneas yere düştü gözleri karardı. Afrodit oğlunu korumak için yetişti araya girdi, Aeneas’ın yanına düşmanların gelmesine mâni olmak istedi. Paris’i kaldırıp kaçırdığı gibi Aeneas’ı da kaçıracaktı, tam kaldıracakken Capaneus’un oğlu atları kaçırmak için arabaya doğru koştu, atların dizginlerini alıp Yunan tarafına sürdü bir arkadaşına teslim etti sonra tekrar koşup kendi arabasına bindi niyeti Diomedes’i alıp gitmekti.

Diomedes Afrodit’in diğer tanrılar gibi güçlü olmadığını korkak olduğunu biliyordu, mızrağını attı mızrak Afrodit’in bileğini sıyırdı, kan aktı Afrodit oğlunu yere düşürüp kaçmak zorunda kaldı. Tanrıların kanı insanlarınkine benzemiyordu, onların damarlarında ichor denilen başka bir sıvı dolaşıyordu onun için ölümsüzlerdi.

Afrodit’in çığlığına Apollo yetişti, Aeneas’ı kapıp sağlam bir yere götürmek istedi. O sırada Diomedes Afrodit’in arkasından bağırıyordu “Bu savaşı sen başlattın masum bir kadını kaçırtmakla, niye kaçıyorsun?” diye alay etti.

Haberci tanrı İris bunu görünce, Afrodit’i alıp, Ares’in yanına götürdü. Ares Athena ona ırmak kıyısında otur dedi diye orada oturmuş bir şeye karışmıyordu.  Afrodit Ares’ten yardım istedi, halimi görüyorsun, arabanı ver ben Olimpus dağına çıkayım, Diomedes yaraladı beni” dedi 

Ares’in verdiği altın arabayla Olimpus’ a tam bir dakikada vardı, kendisini annesi  Dione’nin kucağına atıp, ağlamaya başladı.

Dione “yavrum ne oldu sana?” dedi. Afrodit olan biteni anlattı. Dione kızını teselli etti, yarasını temizledi. “Daha önce de olmuştu, bazen ölümlüler tanrılara saldırır. Ama bu Diomedes bilmiyor mu Tanrılara saldıran ölümlüler çok yaşamaz. Bu adam sana saldırdıysa onu Athena kışkırttığı için saldırdı. Aptal, Athena’ya inandı” dedi.

O sırada Afrodit’in halini gören Hera ve Athena onunla alay etmeye başladılar. “Belki yine bir Yunanlı kadını bir Truvalıya vermek için kaçırmaya çalışırken, kadının elbisesindeki altın iğne tanrıçanın kolunu çizmiştir” dedi Athena.

Zeus Afrodit’i yanına çağırdı, “Kızım savaş sana göre değil, sen aşk ve evlilik işleriyle uğraş, özlemin kısık ateşini yak” dedi ve ona savaş meydanına inmeyi yasakladı.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder