25 Aralık 2023 Pazartesi

Truvalıların Hücumu

 


Tüm ümitlerini kaybetmişken Zeus’tan bir işaret gelmesi ve Hera’nın Agamemnon’u yüreklendirmesiyle Yunan tarafı bezginlikten kurtuldu. Kaçma psikolojisi geri dönüp saldırmaya dönüştü. Diomedes gene öndeydi onun arkasında Agamemnon ve Menelaus geliyordu. Oklar atılıyor, Truvalılar öldürülüyordu. Agamemnon, Teucer adlı genç bir askerin hedefi vurduğunu görünce, “Truva’nın kapılarından girdiğimizde ilk seni ödüllendireceğim, en iyi atları savaş arabasıyla birlikte vereceğim veya ele geçirdiğimiz güzel kadınlardan birini” dedi.

Teucer, “Bana ödül vermenize, cesaretlendirmenize gerek yok, başladık artık sonunu getirene kadar durmam. Oklarım hedefini buluyor. Truvalıları geri kapılarından içeri sürükleyeceğiz. Hepsini vuruyorum ama ne yazık ki Hektor’u vuramadım henüz” dedi. Okunu Hektor’a yöneltti. Ama ok bir başka prense, Gorgytion’u vurdu. Genç prens anında öldü kafası miğferin ağırlığıyla yana düştü.

Tekrar attı oku gene Hektor’u vuramadı, Apollo Hektor’u koruyor, okun yönünü değiştiriyordu. Bu sefer de Hektor’un yanında oturan araba sürücüsü vuruldu. Arkadaşının ölümü Hektor’u çileden çıkardı. Arabayı idare etmesi için bir başkasına seslendi. O dizginleri alırken kendisi arabadan atladı. O öfkeyle yerden bir taş alıp Teucer’e fırlattı. Taş boynuyla göğsü arasında kemiğe geldi, genç adam acıyla yıkıldı, o anda Ajaks yetişip kalkanıyla onu korumaya aldı.  Teucer onun kardeşiydi. Aynı babanın farklı annelerin evlatlarıydılar.

Zeus tekrar Truvalıları güçlendirdi. Bu sefer üstünlük onlara geçmişti. Yunanlıları geri kendi kazdıkları hendeğe doğru püskürttüler. Hektor olanca gücüyle savaşıyor bir yandan da kendisinin hedef olduğunu bildiği için dikkatli olmaya çalışıyordu.

Hera durumu gördü. Yunanlılar gemilerine kaçmıştı, kurtulabilenler korkuyla dua ediyordu. Hera Athena’ya seslendi: Görüyor musun Hektor’un yaptığını tek başına ne büyük zarar verdi. Ne yapacağız? Bu zavallılara yardım etmeyecek miyiz?

“Hektor bin defa ölsün. Ben taktik veremiyorum artık, babam Zeus mâni oluyor. Hep Aşil ’in annesi Thetis’in gelip Zeus’la konuşmasından dolayı oldu bunlar” dedi Athena.

Sonra birlikte tapınağa gittiler. Athena savaş kıyafetlerini giyindi.

Bunlar gören Zeus hiddetlenerek haberci tanrı İris’i çağırdı. “Git bunlara mâni ol yoksa sonları kötü olacak. Athena’ya bana karşı savaşmak neymiş öğreteceğim. Hera’ya o kadar kızmadım. O hep ben ne dersem tersini yapar zaten” dedi.

İris Hera ve Athena’ya yetişti “Ne yapıyorsunuz? Delirdiniz mi siz?” dedi Zeus’un tehditlerini sıraladı.

Hera “Bırakalım artık. Zeus ne isterse yapsın” dedi. Kalpleri kırgın geri döndüler. Zeus da arabasına binip Olimpos’a geldi. Hera ve Athena sessizdi. “Niye bana karşı geldiniz. Size yıldırım göndersem, perişan olurdunuz, bir daha bu dağa çıkamazdınız” dedi.

Athena sesini çıkarmadı, Hera dayanamadı “Biz Argoslulara yardım etmek istiyoruz sen mâni oluyorsun. Zavallılar ölüyor” dedi.

Zeus “Yarın sabah şafak vakti savaş yine başlayacak yine Argoslular ölecek. Bu savaş Aşil gelene kadar bitmeyecek. Senin ne söylediğin benim için önemli değil. Zaten hep kötülük düşünürsün” dedi.

Bu azar karşısında Hera tek bir söz söyleyemedi. Gece olmuştu. Truvalılar henüz gecenin olmasını istemiyorlardı ama Argoslular gecenin indiğine sevindiler.

Truvalılar geri çekildi. Hektor adamlarına “işimizi bitiremeden gece oldu maalesef, çekilelim. Şimdi yemek hazırlansın, yemeğimizi yiyip, dinlenelim ama her yere ateş yakılsın. Düşmanın gemilere binip kaçması önlensin. Bunlara haddini bildirelim ki bir daha gelmesinler” dedi. Sonra şehre haberci gönderdi. Şehirde kulelerde gözcüler, her evde nöbetçiler, gece boyu yanan lambalar olmasını emretti. “Biz dışarıdayken yokluğumuzu fırsat bilip, kimse şehre girmeye kalkmasın. Sabah erkenden hareket emri vereceğim. Zeus’un bize zafer vereceğine, düşmanı kovacağımıza inancım tam. Yarın Diomedes ile karşı karşıya geleceğiz. Ya ben ya o kazanacak.” dedi.

Askerler atları saldılar, yemlerini verip bakımlarını yaptılar. Ateşler yakıldı her ateşin etrafına elli asker toplandı, ova aydınlandı. Herkes sabahı beklemeye başladı.

 

 İlyada

Sekizinci Bölüm

Resim: Hera Heykeli- Louvre Müzesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder