15 Aralık 2023 Cuma

Yağma Tanrıçası

 


Herkül’ün oğlu Polemus geldi, Sarpedon’a kafa tuttu. “Sen Zeus’un oğlusun, Likya kralısın ama korkaksın saklanıyorsun. Truvalılara bir yardımın olmayacak boşuna geldin buraya” dedi.

Sarpedon sinirlenerek “şimdi seni öldürürüm görürsün korkmayı” dedi. İkisi de aynı zamanda mızraklarını fırlattılar, Polemus anında öldü. Sarpedon da darbe aldı. Polemus’un mızrağı bacağına saplanmıştı. Likyalılar koşup onu mızrakla birlikte kaçırdılar cephe gerisine götürdüler.

Odyseus Polemus’un öldüğünü gördü, hiddetlendi. Bir an Sarpedon’un peşine mi gitsin, daha çok Likyalı mı öldürsün bilemedi. Athena onu Likyalıları öldürmeye yöneltti.  

Hektor da olanları görmüştü o tarafa koştu. Geçerken Sarpedon ondan yardım istedi. “ Ben buralarda öleceğim yurduma kavuşamayacağım bari beni kalenin içine al orada öleyim cesedim burada kalmasın düşman eline geçmesin” dedi. Ancak Hektor durabilecek durumda değildi, ona cevap vermeden yoluna devam etti. Savaş devam ediyordu.

Likyalılar Sarpedon’un gövdesinden mızrağı çıkarabildiler, “o anda Sarpedon’un gözü karardı, ruhunu teslim etti” derken birden esen Kuzey yeliyle birlikte ruh ve nefes ona geri döndü.

Hektor ve Ares Yunanlıları öldürmeye devam ediyor ordu geriliyor, sahile gemilerine doğru çekiliyordu.

Hera olanları gördü, Athena’yı çağırdı, “Yunanlılar yeniliyor, biz Menelaus’a yardım edeceğimize söz vermiştik, koş gidelim” dedi. Arabaları hazırlandı, Athena süslü işlemeli elbisesini çıkarıp savaş gömleği ve zırhı giydi. Silahlandı, kalkanını omzuna attı. Kalkanda Panik, Terör, Bozgun ve Saldırı simgeleri Medusa’nın yılanlı başını çerçeveliyordu. Bu herkesi korkutacak meşhur kalkandı.

Başına aynı derecede korkutucu olan işlemeli boynuzlu bir miğfer taktı. Elinde ağır bir mızrak arabaya atladı. Kırbaç şakladı atlar yol aldı. Son sürat Zeus’un yanına gittiler. “Bu manyak Ares, Truvalılara yardım ediyor, tek istediği bizi üzmek” diyerek, savaş meydanına inmek için izin istediler. Zeus “Gidin bakalım. Athena onun hakkından gelir. Yağma Tanrıçası…” dedi.

 Hera atları kırbaçladı, gökyüzünden kaydılar, iki ırmak arasına indiler. Hera atlar rahat otlasın diye ırmak kenarına çiğ yağdırdı, otları da nemlendirdi, atları beslenmeleri için saldı.

Hera Agamemnon’un adamlarına “niye iyi savaşmıyorsunuz?” diye çıkıştı. Athena Diomedes’i buldu. Yarasını tedavi etmekle meşgul olan Diomedes’e “niye korkaklık yapıyorsun? Niye saldırmıyorsun? Ne oldu sana” diye sordu. Bu sözlere Diomedes şaşırdı: “Ben senin emirlerini takip ediyorum. Tanrılara saldırmayacaksın demiştin onun için Ares’e saldırmıyorum.” Dedi.

Athena, “Şimdi saldırmanı istiyorum. Bu iki yüzlü Ares’in işini bitirelim” dedi. Küçük bir el hareketiyle arabadan Sthenelus’u atıverdi. Capaneus’un oğlu yere popo üstü düşerken kendisi arabaya bindi. Araba Athena ve Diomedes’in ağırlığıyla gıcırdadı.

Athena dizginlere asılıp, soluğu Ares’in yanında aldı. Tanrıça kara bir miğfer takmıştı yüzü görünmüyordu. Ares onun kim olduğunu anlayamadı ama Diomedes’i tanımıştı, dev gibi bir adamı öldürüp bir kenara attıktan sonra mızrağını Diomedes’e fırlattı.  Athena mızrağın yönünü şaşırtıp, Diomedes’i kurtardı. Sonra Diomedes mızrağı Ares’e fırlattı, mızrak Athena’nın yardımıyla hedefi buldu. Mızrak saplanınca, Ares öyle bir bağırdı ki sanki dokuz- on bin kişi aynı anda bağırmış gibi ses çıktı bütün ovada yankılandı.

İki taraf da korkmuştu. Ares Diomedes’e bir baktı sonra yukarı Olimpos’a doğru fırtına bulutu gibi dönerek havalandı. Babası Zeus’un yanına gidip sızlanmaya başladı. “Bak beni yaraladılar. Kızmadın mı?” dedi. “Ah biz tanrılar neler çekiyoruz. Hep senin şımarık kızın yüzünden. Diomedes’ e yardım ediyor. O serseri de önce Afrodit’e, sonra bana saldırdı. Neyse ki ben çok hızlı davrandım. Kurtardım kendimi” diye devam etti.

Zeus oğlu Ares’e kızdı “Seni serseri,yalancı, iki yüzlü manyak! Oğlum olmasan atardım seni dağdan aşağıya ama evlatsın atılmıyorsun” dedi, şifacı tanrıyı çağırdı. Ares’ e “Tanrılar ölmez, tedavi edileceksin” dedi. Şifacının sürdüğü merhemle Ares hemen iyileşti.

Ares’i durdurmakta başarılı olan Hera ve Athena’da Olimpos’a döndüler, Zeus’un yanında yerlerini aldılar.

Tanrılar bir günü daha keyifle kapadılar.

 

 Ilyada 5. Bölüm

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder